Rozmawialiśmy o emocjach
zajęcia z wykorzystaniem TIK
W ramach dofinasowania Rządowego programu Aktywna Tablica zostały wyposażone sale, warsztaty pracy specjalistów terapeutów, oligofrenopedagoga, surdopedagoga, psychologa, pedagoga specjalnego, logopedy oraz nauczycieli współorganizujących proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w pomoce dydaktyczne opierające się na pracy uczniów i nauczycieli z technologiami komputerowymi. Pomoce dydaktyczne pozyskane w ramach programu pozwalają na rozwój u uczniów percepcji wzrokowo-słuchowej, samodzielne rozwijanie zadań z natychmiastowym podsumowaniem postaci dostosowanej do okresu rozwojowego ucznia. Polisensoryczne podsumowanie pracy ucznia pozwala na dalsze kształtowanie percepcji wzrokowo-słuchowej, a także aktywizowanie myślenia abstrakcyjnego, przy jednoczesnej informacji zwrotnej stanowiącej motywację do dalszej pracy.
Robot Intelino Smart Train zakupiony w ramach Programu Aktywna Tablica pozwala uczniom kształtować nie tylko umiejętności z zakresu programowania, ale także współpracy w grupie i kompetencji społecznych, zaangażowania w osiągnięcie wspólnego celu.
Program „Problemy wychowawcze 4-8” dedykowany jest w głównej mierze nauczycielom wychowawcom, ale także pedagogom szkolnym, pedagogom specjalnym, psychologom, którzy w pracy z uczniami dotykają bardzo trudnych zagadnień związanych z uzależnieniami, ich poczuciem własnej wartości a także relacjami rówieśniczymi. W programie tym znajdują się bardzo przydatne podczas pracy z uczniami, materiały dotyczące uzależnień, agresji, przemocy rówieśniczej oraz zagrożeń płynących z sieci. Program ten stanowi także źródło informacji dla rodziców uczniów, którzy potrzebują wsparcia oraz rzetelnych informacji na temat zagrożeń stojących przez ich dziećmi każdego dnia.
Urządzenie interaktywne FlySky - jest interaktywną pomocą dydaktyczną, która jest przeznaczona do zabaw ruchowych oraz różnego rodzaju gier edukacyjnych i ćwiczeń dla dzieci. Zapewnia zabawę połączoną z nauką, wpływa na pozytywny rozwój motoryki dużej, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczości oraz szybkości reakcji. Gry i zabawy ruchowe pozytywnie wpływają również na pracę w grupie.
zajęcia z wykorzystaniem TIK