Projekty edukacyjne
- Szczegóły
- Tomasz Jóżwiak
- Nadrzędna kategoria: Szkoła
- Odsłony: 941
„Ukochany ojciec, ojciec czułości, w posłuszeństwie i w gościnności; ojciec twórczej odwagi, robotnik, zawsze w cieniu” - tymi słowami Papież opisuje w czuły i poruszający sposób św. Józefa. Czyni to w Liście apostolskim „Patris corde – Z ojcowskim sercem", opublikowanym z okazji 150 rocznicy ogłoszenia przez Piusa IX 8 grudnia 1870 r. Oblubieńca Maryi patronem Kościoła katolickiego. Dla uczczenia tej rocznicy Papież Franciszek ogłosił od 8 grudnia 2020 do 8 grudnia 2021 roku specjalny „Rok" poświęcony Opiekunowi Jezusa.
W związku z powyższym uczniowie klas IV - VIII naszej Szkoły od września brali udział w projekcie edukacyjnym poświęconym głębszemu poznaniu postaci Św. Józefa. Na zakończenie swojej pracy poznawczej uczniowie klas starszych wykonywali lapbooki i prezentacje dotyczące Św. Józefa, a młodsi przygotowali prace plastyczne przedstawiające portret Świętego, wydarzenia z Jego życia znane z Ewangelii oraz sytuacje z filmu o cudzie Św. Józefa pt. „Schody z nieba”.
- Szczegóły
- Super User
- Nadrzędna kategoria: Szkoła
- Odsłony: 4781
WEWNĄTRZSZKOLNY PROJEKT EDUKACYJNY
PT. „KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO”
Pod koniec pierwszego półrocza uczennice klasy 7c zakończyły intensywną pracę nad projektem edukacyjnym pt.”Kurs języka niemieckiego”, którego głównym celem było uświadomienie na przykładzie języka niemieckiego znaczenia języków obcych na różnych płaszczyznach życia- zarówno w życiu prywatnym jak i w procesie edukacji oraz planowaniu dalszej ścieżki kształcenia.
Na zajęciach pozalekcyjnych z języka niemieckiego uczestnicy projektu, którzy swoją przygodę z drugim obcym językiem nowożytnym rozpoczęli dopiero we wrześniu, stopniowo wdrażani byli do używania języka w działaniu. Na początku kształcona była umiejętność przedstawiania siebie i swojej rodziny oraz przyjaciół. Następnie uczennice poznawały produkty spożywcze i dania, dokonując klasyfikacji pojęć nadrzędnych i podrzędnych. Poprzez poznawanie aspektów socjokulturowych głównie w krajach niemieckojęzycznych (np. kultura jedzenia, Adwent, Święta Bożego Narodzenia) uczennice udoskonaliły również kompetencje interkulturowe.
Dzięki odgrywaniu licznych rozmów sterowanych uczennice udoskonaliły biegłość językową, nauczyły się pracy w zespole oraz poczyniły pierwsze kroki w przygotowaniach do pełnienia możliwych ról w dalszej edukacji.
Realizacja powyższego projektu edukacyjnego była kolejną możliwością do kształcenia kompetencji kluczowych, takich jak: porozumiewanie się w języku ojczystym
i obcym, rozwijanie kompetencji społecznych, matematycznych i informatycznych. Poza udoskonalaniem czterech sprawności językowych, uczennice rozwijały swoją pomysłowość
i przedsiębiorczość oraz umiejętność uczenia się poprzez działanie.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z przebiegiem i efektami naszej pracy, zawartymi w poniższej fotorelacji.
- Szczegóły
- Super User
- Nadrzędna kategoria: Szkoła
- Odsłony: 4490
WEWNĄTRZSZKOLNY PROJEKT EDUKACYJNY
- „PODRÓZUJĄC Z NIEMIECKIEM”
“Jeden język ustawia Cię w korytarzu życia.
Dwa języki otwierają każde drzwi po drodze.”
Frank Smith
W dobie wspólnej Europy, nieustannej mobilności społeczeństwa niezmiernie ważna stała się znajomość języków obcych, która jest swoistym kluczem otwierającym wszystkie drzwi na różnych poziomach życia. Znajomość języków obcych gwarantuje poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas przebywania poza granicami naszego państwa
oraz ułatwia funkcjonowanie w sytuacjach dnia codziennego.
Pod koniec stycznia br. uczennice klasy 8b zakończyły intensywną pracę nad trwającym jedno półrocze projektem edukacyjnym pt.”Podróżując z niemieckim”, którego głównym celem było popularyzowanie zawodowego języka niemieckiego w gastronomii, turystyce i hotelarstwie. Uczennice inspirowane były do podejmowania nowych wyzwań pobudzających ich kreatywność poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji oraz do rozwijania kompetencji interkulturowej.
Na zajęciach pozalekcyjnych z języka niemieckiego uczestnicy projektu pracowali nad stworzeniem wirtualnej restauracji. Na początku poznawali zasady dekorowania stołów na różne okazje - przyjęcia formalne i nieformalne, ucząc się najpopularniejszych sposobów składania serwetek, jak np. wachlarze, czapka biskupia, liście liliowe, kolorowe piramidy, sakiewki na sztućce, gwiazdy betlejemskie (zwane też kwiatami lotosu) oraz poznając akcesoria kuchenne.
Następnie uczennice poznawały produkty spożywcze i dania, dokonując klasyfikacji pojęć nadrzędnych i podrzędnych. Poprzez poznawanie aspektów socjokulturowych głównie
w krajach niemieckojęzycznych (np. kultura jedzenia) uczennice udoskonaliły w ten sposób kompetencje interkulturowe.
Kolejny etap projektu poświęcony był obsłudze niemieckojęzycznego konsumenta. Uczennice poznały słownictwo związane ze składaniem zamówień w restauracji. Na podstawie ćwiczeń drylowych, a potem swobodnej praktyki językowej odgrywały dialogi w restauracji w języku niemieckim, wcielając się w role konsumentów i obsługi restauracji.
Kolejnym obszarem projektu była branża hotelarska. Podobnie jak w branży gastronomicznej uczennice poznały również zawody w branży hotelarskiej z uwzględnienie kwalifikacji oraz możliwości ich uzyskiwania.
Dzięki odgrywaniu licznych rozmów sterowanych (w hotelu, restauracji) uczennice nauczyły się pracy w zespole oraz poczyniły pierwsze kroki w przygotowaniach do pełnienia możliwych ról na rynku pracy.
https://docs.google.com/presentation/d/1yNuFx1kKWvLU7PG8MOMI_tSpaUR3eahB8YQaar2aUlk/edit?usp=sharing
Realizacja interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego była kolejną możliwością do kształcenia kompetencji kluczowych, takich jak: porozumiewanie się w języku ojczystym
i obcym, rozwijanie kompetencji społecznych, matematycznych i informatycznych. Poza udoskonalaniem czterech sprawności językowych, uczennice rozwijały swoją pomysłowość
i przedsiębiorczość oraz umiejętność uczenia się poprzez działanie.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z przebiegiem i efektami naszej pracy, zawartymi w poniższej fotorelacji.
- Szczegóły
- Tomasz Jóżwiak
- Nadrzędna kategoria: Szkoła
- Odsłony: 6223
17 października 2019 roku ucznioiwe klas IVb, VIf i VIIIe wraz z nauczycielami udali się z wizytą na cmentarz parafialny przy ulicy Kąkolewskiej. Przy wybranych mogiłach zostały krótko przedstawione sylwetki bohaterów i wydarzenia, w których brali oni udział. Uczniowie wraz z nauczycielami zapalili znicze na wybranych grobach i zatknęli biało-czerwone chorągiewki. Przed wyjściem na cmentarz uczniowie zostali zapoznani z tekstem pt. Sokoli wkład w powrót Leszna do Polski w 1920 roku, po czym nastąpiła dyskusja na temat poczucia przynależności do społeczności lokalnej, wzbudzenie szacunku i pamięci dla ludzi oraz wydarzeń, które przyniosły wolność.
Czytaj więcej: Pamięć o leszczyńskich uczestnikach walk o niepodległość Polski
- Szczegóły
- Tomasz Jóżwiak
- Nadrzędna kategoria: Szkoła
- Odsłony: 5859
projekt „We love English”
Projekt realizowany w roku szkolnym 2019/2020 przez zespół nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego ma na celu:
- zachęcanie uczniów do udziału w szkolnych i międzyszkolnych konkursach językowych
- rozwój umiejętności językowych uczniów poprzez systematyczne przygotowania do konkursów
- zachęcanie uczniów do świadomego i celowego korzystania z narzędzi informatycznych i komunikacyjnych
- budowanie wiedzy z języka angielskiego i niemieckiego w kontekstach świąt i uroczystości państwowych
- łączenie umiejętności plastycznych, muzycznych i recytatorskich z językowymi
- promowanie zdrowej rywalizacji i zasad fair play
Dzięki współpracy nauczycieli języków obcych uczniowie naszej szkoły zapoznawani są z bogatą ofertą konkursów i przygotowywani do rywalizacji o różnym stopniu trudności oraz w wielu formach tzn. konkursy: plastyczne, krajoznawcze, leksykalno-gramatyczne, recytatorskie, muzyczne... Jak co roku serdecznie zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy