Pedagog szkolny

inwa

<script type="text/javascript">
var _userway_config = {
account: 'nAitwgfntw'
};
</script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.userway.org/widget.js"></script>

Rekrutacja do klas pierwszych

 


 

 

Laboratoria Przyszłości

       

Terapia pedagogiczna

Przykładowe ćwiczenia do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych

 Usprawnianie percepcji wzrokowej:

  • dobieranie par jednakowych obrazków,
  • dobieranie par jednakowych figur geometrycznych,
  • odtwarzanie z pamięci układów elementów (obrazków, przedmiotów, figur itp.),
  • układanie figur geometrycznych z części,
  • wyszukiwanie różnic między obrazkami,
  • wyszukiwanie podobieństw między obrazkami,
  • układanie obrazków z części (puzzle).

Rozwijanie sprawności manualnych:

  • malowanie na dużych powierzchniach form kolistych, falistych i ich zamalowywanie,
  • lepienie prostych form z plasteliny,
  • wycinanie gotowych elementów,
  • wycinanie figur geometrycznych,
  • nawlekanie koralików,
  • wykonywanie szlaczków,
  • zwijanie sznurków,
  • pisanie po śladzie kropkowym.

Ćwiczenia grafomotoryczne:

  • rysowanie szlaczków i wzorów z elementów liter,
  • rysowanie wzorów po śladzie,
  • kolorowanie kredkami małych przestrzeni,
  • wypełnianie kolorem konturów i rysunków.

 Usprawnianie percepcji słuchowej:

  • wysłuchiwanie i różnicowanie dźwięków najbliższego otoczenia i ich lokalizacja,
  • różnicowanie i rozpoznawanie odgłosów przyrody,
  • zabawy ruchowe ze śpiewem.

 Doskonalenie umiejętności czytania:

  • czytanie całościowe sylab i wyrazów,
  • czytanie wyrazów, zdań i tekstów sylabami,
  • czytanie naprzemienne sylab, wyrazów i zdań,
  • czytanie selektywne głośne i ciche,
  • czytanie z przesłonką (w okienku),
  • ćwiczenia w rozumieniu treści.

 Usprawnianie technik szkolnych (mówienie, czytanie, pisanie)

  • wyszukiwanie różnic i podobieństw w wyrazach,
  • dobieranie podpisów do ilustracji,
  • skreślanie zbędnych liter, sylab,
  • układanie pytań do podobnych zdań,
  • udzielanie odpowiedzi na pytania,
  • opowiadanie treści obrazków, historyjek obrazkowych, bajek,
  • relacjonowanie ważnych dla dziecka wydarzeń z życia domu i szkoły,
  • wstawianie wyrazów w miejsce obrazków,
  • czytanie głośne i ciche z jednoczesnym rozumieniem treści,
  • poprawianie błędów,
  • rozwiązywanie rebusów, zagadek,
  • układanie rozsypanek wyrazowych,
  • pogrubianie konturów.

 Rozwijanie umiejętności matematycznych

  • liczenie przedmiotów,
  • klasyfikacja zbiorów ze względu na liczebność,
  • rozwiązywanie i układanie zdań tekstowych,
  • ćwiczenia rachunkowe.

 Koncentracja uwagi:

  • słuchanie muzyki relaksującej,
  • łączenie kropeczek,
  • gry edukacyjne,
  • układanie puzzli.

 Kształtowanie i doskonalenie orientacji przestrzennej

  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała przez wskazywanie i nazywanie u siebie i drugiej osoby poszczególnych części ciała,
  • układanie puzzli postaci ludzkich,
  • ćwiczenia w formie zabawowej utrwalające pojęcia w zakresie orientacji przestrzennej, wykonywanie poleceń np. kopnij piłkę lewa nogą, ułóż prawą ręką klocek,
  • obrysowywanie brakujących elementów na rysunku postaci ludzkiej,
  • układanie przedmiotów i obrazków wg wskazówek: po prawej, po lewej, na dole, na górze, nad, pod, obok, przed, za.