WEWNĄTRZSZKOLNY PROJEKT EDUKACYJNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO PT.
”MEIN RESTAURANT” („MOJA RESTAURACJA”)
„Jest tylko jeden sposób nauki – poprzez działanie”
Paulo Coelho
W połowie czerwca br. uczniowie klas siódmych (Lidia Dang Dinh, Nadia Mikołajczyk, Natalia Pomykała, Anna Wojtkowiak uczennice klasy 7b oraz Kacper Mucha uczeń klasy 7e) zakończyli intensywną pracę nad trwającym pół roku projektem edukacyjnym z języka niemieckiego pt.”Mein Restaurant” („Moja restauracja”), którego głównym celem było popularyzowanie zawodowego języka niemieckiego w gastronomii. Uczniowie inspirowani byli do podejmowania nowych wyzwań pobudzających ich kreatywność poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji oraz do rozwijania kompetencji interkulturowej i umiejętności pracy w zespole, a także do odpowiedzialności za powierzone im zadania.
Na zajęciach pozalekcyjnych z języka niemieckiego uczestnicy projektu pracowali nad stworzeniem wirtualnej restauracji. Na początku poznawali zasady dekorowania stołów na różne okazje, ucząc się najpopularniejszych sposobów składania serwetek, takich jak: wachlarze, liście liliowe, kolorowe piramidy, sakiewki na sztućce, gwiazdy betlejemskie (zwane też kwiatami lotosu) oraz wachlarze z serwetnikiem.
Po zadbaniu o piękny wystrój swojej wirtualnej restauracji pomyśleli również o atrakcyjnym dwujęzycznym menu, które po poznaniu asortymentu polsko – niemieckich potraw, zaprojektowali i stworzyli w mniejszych zespołach zadaniowych.
Ostatni etap projektu poświęcony był obsłudze niemieckojęzycznego konsumenta. Uczniowie poznali słownictwo związane ze składaniem zamówień w restauracji. Na podstawie ćwiczeń drylowych, a potem swobodnej praktyki językowej, uczestnicy projektu odgrywali dialogi w restauracji w języku niemieckim, wcielając się w role konsumentów i obsługi restauracji.
Realizacja interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego była kolejną możliwością do kształcenia kompetencji kluczowych, takich jak: porozumiewanie się w języku ojczystym i obcym, rozwijanie kompetencji społecznych, matematycznych i informatycznych. Poza udoskonalaniem czterech sprawności językowych, uczestnicy uczyli się rozwijać swoją inicjatywę i przedsiębiorczość oraz umiejętność uczenia się przez działanie.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z przebiegiem i efektami naszej pracy, zawartymi w poniższej fotorelacji.